Trenul Metropolitan București: Arthenis a depus singura ofertă pentru linia București – Chitila – Scroviștea

CFR Calatori Sursa foto: Facebook/CFR Călători

Firma de proiectare Arthenis din Iași a depus singura ofertă la licitația pentru linia de tren metropolitan București – Chitila – Scroviștea, traseu care ar putea deveni a doua linie din Ilfov cu servicii de transport metropolitan. Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov a lansat licitația pentru studiul de fezabilitate – Linia Gara de Nord – Chitila – Scroviștea pe 16 august, iar firma Arthenis a depus singura ofertă la contractul de 4,9 milioane lei. În prezent, singura linie de tren Metropolitan este Gara de Nord – Aeroport Otopeni deservită de CFR Călători cu 62 de trenuri și Transferoviar cu 10 garnituri. Linia funcționează non-stop cu plecări la o cadență de 40 de minute, dar cu montarea unui macaz intervalul va scădea la 30 de minute după cum Economedia a explicat aici.

Studiul de fezabilitate are o durată de 9 luni. Traseul București – Chitila – Scroviștea se face pe linie dublă electrificată, are 32,6 kilometri, se parcurge în 43 de minute cu o viteză comercială de 45 minute și are 38 de trase/sens. „Achiziția se va finaliza prin încheierea unui contract de servicii cu un singur operator economic. Durata contractului este de la semnarea acestuia și până la atribuirea contractului de achiziție având ca obiect Servicii de elaborare a documentației tehnico-economice – faza Studiu de Fezabilitate pentru obiectivul de investiții ”Introducerea și, ulterior, dezvoltarea serviciilor de tren urban și metropolitan București – Ilfov”, prima etapă, traseu prioritar: București Gara de Nord – Chitila – Scroviștea”, se arată în documentația SEAP.

În data de 23 august, a fost publicat în Monitorul Oficial al României ordinul de ministru cu privire la primul proiect integrat al trenului metropolitan, deschizând astfel drumul pentru implementarea proiectelor pentru infrastructura feroviară în zonele metropolitane din România. Este vorba despre parteneriatul de investiții în infrastructura feroviară dintre Muncipiul București și județul Ilfov, prin Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov ADITPBI și Ministerul Transporturilor, prin CFR.

ADITPBI a lansat licitația pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru trenul metropolitan, pe ruta București Nord – Scrovistea (Periș, Ilfov), în urma încheierii unui protocol de colaborare între CFR și PMB. Urmează extinderea către Fundulea, linie electrificată atât dinspre București Nord, cât și în relația cu București-Obor, în baza unui protocol care este în pregătire între Primăria Brănești și TPBI.”- secrewtarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.

De anul viitor, Trenul Metropolitan ar trebui să circule pe alte trei linii : București Gara de Nord – București Obor, București Gara de Nord – București Vest, respectiv București Vest – București Obor.

Sursa foto: Facebook/CFR Călători

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *